اورهال کمپرسور پتروشیمی

اورهال کمپرسور پتروشیمی

کمپرسورهای هوا نقشی بسیار حیاتی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دارند. برای همین باید نظارت دقیقی بر عملکرد آنها داشته باشیم. سرویس‌های دوره‌ای کمپرسورهای هوا باید بصورت منظم انجام شود تا از بروز آسیب‌های جدی به آنها جلوگیری کرد. مخصوصا در صنعت حساسی مانند پتروشیمی‌ها اهمیت این بازدیدها چند برابر می‌شود.

در زمانی که کمپرسورهای پتروشیمی جهت اورهال از مدار خارج می‌شود نیاز به کمپرسورهای جایگزین است که وارد مدار شوند.کمپرسورهای جایگزین معمولا از نوع اجاره‌ای هستند. باید کمپرسوری با همان مشخصات اجاره و وارد مدار بشود. معمولا کمپرسور پتروشیمی‌ها از نوع برقی هستند و در ایران کمپرسورهای برقی مشابه برای اجاره وجود ندارند. چون کمپرسور پتروشیمی‌ها دارای توان تولیدی خیلی بالایی هستند و گاهی بصورت سفارشی برای آنها ساخته شده است. به همین علت در مدت زمانی که جهت اورهال کمپرسور پتروشیمی‌ها صرف می شود باید از کمپرسورهای دیزلی استفاده کرد.

جهت اجاره یا فروش کمپرسور روی بخش مورد نظر کلیک کنید.

 

و اما نکته مهمی که در اینجا پیش می‌آید زمانی است که بجای کمپرسور برقی می‌خواهید از کمپرسورهای دیزلی استفاده کنید.تجربه‌ای که ما در زمان اورهال کمپرسورهای پتروشیمی آریاساسول و پتروشیمی امیرکبیر بدست آوردیم این بود که برای استفاده از کمپرسورهای دیزلی به جای کمپرسورهای برقی نمی‌توان کمپرسوری با همان ظرفیت را بکارگیری کرد. اگر به جای کمپرسور برقی می‌خواهید از کمپرسور دیزلی استفاده کنید باید کمپرسوری با حداقل ۴۰ درصد توان تولیدی بالاتر را به کارگیری کنید. کمپرسور دیزلی نمی‌تواند با همان ظرفیت کمپرسور برقی هوادهی ایجاد کند.

باز یک تجربه دیگر هم در شرکت تولیدات معدنی اصفهان در سال ۱۳۹۸ داشتیم . کمپرسور برقی که این شرکت داشت به مشکل برخورد و ما برای این شرکت کمپرسور دیزلی تامین کردیم. کمپرسور آن شرکت توان تولید ۹۰ متر مکعب در دقیقه با فشار ۷ بار را داشت و ما در زمان اورهال این کمپرسور مجبور شدیم از ۳ دستگاه کمپرسور هوا ۱۶۰۰ که هر کدام قادر به تولید ۴۵ متر مکعب در دقیقه بود استفاده کنیم . یعنی به جای یک کمپرسور برقی ۹۰ متری از کمپرسورهای دیزلی استفاده شد که ۱۴۰ متر هوا فشرده تولید می‌کردند.

نویسنده : مهرداد رهنما

شماره تلفن جهت مشاوره و اجاره کمپرسور هوا : ۰۹۱۲۴۰۹۴۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای شما : دانلود رایگان چک لیست انتخاب کمپرسور هوا
ایمیل خود را وارد کرده و سپس دانلود کنید.
دانلود
close-image