کمپرسور باد اویل‌فری یا اویل اینجکت ( oilfree vs oil inject )

تفاوت کار کمپرسور اویل فری با اویل اینجکت

در این مقاله به تفاوت‌های علمی و مباحث پیچیده فنی در مورد کمپرسورهای باد اویل فری  با کمپرسورهای باد اویل اینجکت نمی‌پردازیم.فقط می‌خواهیم بصورت خیلی ساده توضیح دهیم که تفاوت اصلی کمپرسورهای باد اویل فری با اویل اینجکت چیست؟ و آیا می‌توانیم هرکدام از آنها را در جای یکدیگر استفاده کنیم.

خیلی ساده و دور از مباحث فنی اگر بخواهیم بگوییم کمپرسورهای باد اویل فری هوای کامل خشک و بدون هیچگونه آلودگی به ما می دهند. و این در کمپرسورهای اویل اینجکت کاملا برعکس نیست. یعنی نمی‌تونیم بگیم که در کمپرسورهای اویل اینجک هوای خروجی دارای آلودگی است.هوای خروجی کمپرسورهای اویل اینجکت هم تمیز است ولی یک تفاوت اصلی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نحوه کار کمپرسورهای اویل اینجکت

کمپرسورهای اویل اینجکت فارغ از اینکه دیزلی باشند یا برقی واحد هواساز آنها با روغن خنک می‌شود. یعنی وقتی موتور دیزلی یا دینام برقی استارت می‌خورد و شروع به چرخاندن واحد هواساز می‌کند. این واحد هواساز برای خنک شدن از روغن استفاده می‌کند. روغن در داخل واحد هواساز قرار دارد و با هوا مخلوط می‌شود و این هوا به یک فیلتر سپراتوری هدایت می‌شود. این هوا از داخل فیلتر سپراتور عبور کرده و بصورت تمیز از شیر خروجی خارج می‌شود. حالا این تمیز بودن هوای خروجی از کمپرسور اویا اینجکت بسیار به تمیز بودن فیاتر سپراتور بسشتگی دارد.

نحوه کار کمپرسور اویل فری

اما در کمپرسورهای باد اویل فری این داستان کمی متفاوت است.در این کمپرسورها واحد هواساز با روغن خنک نمی‌شود بلکه با آب خنک می‌شود.آبی که به دور سیلندر واحد هواساز می‌چرخد وظیفه خنک کاری واحد هواساز اویل فری را دارد. پس در کمپرسورهای باد اویل فری هوا با روغن مخلوط نمی‌شود و هوای خروجی کاملا خشک و بدون هیچگونه آلودگی از جانب روغن می‌باشد.

 

جهت اجاره یا فروش کمپرسور روی بخش مورد نظر کلیک کنید.

مشاوره رایگان و ارسال پیش فاکتور

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت اجاره کمپرسور یا فروش کمپرسور با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۴۰۹۴۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای شما : دانلود رایگان چک لیست انتخاب کمپرسور هوا
ایمیل خود را وارد کرده و سپس دانلود کنید.
دانلود
close-image