نمایندگی اطلس کوپکو در ایران کجا است؟

نمایندگی اطلس کوپکو

زمانی که در گوگل عبارت ” نمایندگی اطلس کوپکو ” را سرچ می‌کنید، چندین شرکت هستند که ادعا می‌کنند نماینده رسمی شرکت اطلس کوپکو در ایران هستند. اما اگر در سایت رسمی شرکت اطلس کوپکو و در بخش نمایندگی‌های شرکت اطس کوپکو جستجو کنید، هیچ نامی از کشور ایران نمی‌توانید پیدا کنید.

تصویری که در بالای مقاله می بینید مربوط به نمایندگی اصلی شرکت اطلس کوپکو در ایران که در سال 1393 به طور کل تعطیل شده است.

کمپرسورهای اطلس کوپکو به علت تحریم کشور ایران بصورت دست دوم و کارکرده وارد می شوند. بسیاری از شرکت های داخلی هم وجود دارند که به خاطر همین تحریم ها مجبورند که قطعات کمپرسورهای اطلس کوپکو را از کشورهای همسایه خرید کنند و وارد ایران کنند. که همین واسطه گری گاهی باعث افزایش قیمت قطعات و گااهی هم باعث ورود قطعات بی کیفیت می شود.

چرا مشتریان دنبال نمایندگی اطلس کوپکو می گردند؟

افرادی که در فضای اینترنت دنبال نمایندگی اطلس کوپکو می گردند معمولا جز افراد زیر هستند:

1- افرادی که برای سرویس و اورهال کمپرسور خود به دنبال فردی مطمئن هستند تا از قطعات اصلی و فابریک استفاده کند. این افراد اغلب صاحبان شرکت های بزرگی هستند که اگر یک روز کمپرسور اطلس کوپکو آنها دچار مشکل بشود، خسارات سنگینی می بینند و حتما باید از قطعات اصلی اطلس کوپکو استفاده کنند.

2-مکانیک هایی که خودشان تعمیرات کمپرسورها را انجام می دهند و برای تامین قطعات کمپرسور اطلس کوپکو دنبال قطعات فابریک می گردند.

همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید در سایت رسمی شرکت اطلس کوپکو هیچ نامی از کشور ایران وجود ندارد. و هیچ نمایندگی از شرکت اطلس کوپکو در ایران معرفی نشده است.

نمایندگی های اطلس کوپکو در دنیا

بنده شخصا سایت تعدادی از این شرکت‌ها را بررسی کردم و هیچ مدرکی که ادعا آنها را ثابت کند را پیدا نکردم.

اما اطلاعاتی را که راجع به اطلس کوپکو در ایران بدست آوردم را در اختیار شما قرار می‌دهم.

مشاوره رایگان و ارسال پیش فاکتور

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت اجاره کمپرسور یا فروش کمپرسور با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۴۰۹۴۰۱۶

ماجرا تاسیس نمایندگی اطلس کوپکو در ایران قبل از انقلاب چیست ؟

در سال 1351 ملاقاتی بین شاه ایران و سفیر سوئد در ایران انجام می شود. سفیر سوئد ابراز می کند که صادرات ایران به سوئد در حدود 200 میلیون دلار می باشد.

در سال 1353 کمیسیون مشترکی بین کشور ایران و سوئد شکل می گیرد. هدف این کمیسیون بالا بردن همکاری های دو کشور در زمینه های بازرگانی و صنعتی بوده است.

کمپرسور اطلس کوپکو سوئد ” گروه صنعتی اطلس کوپکو ایران ” را در سال 1352 و با نظارت مستقیم محمد رضا شاه پهلوی به جهت حضور در پروژه های صنعتی و راه سازی راه اندازی می کند.

که در آن دوران شامل 184 پرسنل که 15 نفر از آنها مهندسین دانش آموخته دانشگاه ها و 17 تکنسین کارآزموده و چیره دست که در کارخانه های شرکت در اروپا آموزش دیده بودند.

در تاریخ 16 اردیبهشت ماه سال 1393 به علت با رفتن شدت تحریم های جهانی علیه ایران، اطلس کوپکو مجبور به تعطیل کردن شعبه رسمی خود در ایران شد.

خدمتی متفاوت که فقط در نمایندگی اطلس کوپکو ارائه می شود؟

یکی از خدمات متفاوتی که شرکت اطلس کوپکو در نمایندگی های خود ارائه می دهد اجاره کمپرسورهای هوا است. بقیه شرکت هایی که در دنیا هستد فقط به تولید و فروش قطعات کمپرسورهای هوا می پردازند. اما این خدمت را فقط شرکت اطلس کوپکو در دنیا ارائه می دهد.

این خدمت را زمانی شرکت اطلس کوپکو ارائه داد که در حال ورشکست شدن بود و با این راهکار خود را از ورشکسته شدن نجات داد و به سودآوری بزرگی رسید.

شرکت اطلس کوپکو در بزرگترین پروژه های عمرانی و نفت و گاز و پتروشیمی تجهیزات خود را اجاره می دهد.

رهای اطلس کوپکو زیادی در ایران وجود دارند. تمام قطعات این کمپرسورها در بازار ایران یافت می شوند.

در ابتدای سال 1933 دولت ایران تصمیم به ایجاد و ساخت خط راه آهن سراسری از خلیج فارس تا دریای شمال گرفت که طول آن مجموعاً 1400 کیلومتر بود. شرکت اطلس کوپکو در آن زمان 70 عدد کمپرسور سیار و تعداد بسیار زیادی از دستگاه‌های حفاری خود را برای ساخت این طرح عظیم در اختیار ایران قرار داد. در حال حاضر، ماشین آلات و تجهیزات اطلس کوپکو نقش بسیار مهمی در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه در ایران دارند. دستگاه‌ها و تجهیزات این شرکت در صنایع غذایی، نساجی، دارویی، خودرو سازی، صنایع فلزی و صنایع نفت کاربرد و اهمیت بسزایی دارند. ما در ادامه این مقاله به بررسی موضوع نمایندگی اطلس کوپکو و محصولات آن در ایران می‌پردازیم.

تاریخچه اطلس کوپکو

شرکت اطلس کوپکو توسط یک صنعتگر، سیاستمدار و مقام ارشد سوئدی به نام ادوارد فرنکل، تأسیس شد. اطلس کوپکو در ابتدا به ساخت، تولید و خرید و فروش انواع مواد و تجهیزات اولیه ساخت و ساز راه آهن پرداخت. بعد از رکود اقتصادی سال 1880 و کاهش رونق ساخت و ساز راه آهن، اطلس کوپکو فعالیت‌های خود را گسترش داد و در زمینه‌های دیگر نیز تولیدات خود را آغاز کرد. این شرکت یکی از معتبرترین و بهترین شرکت‌های تولید و ساخت ماشین آلات صنعتی است که تقریباً 140 سال پیش در سوئد پایه گذاری شد. شرکت اطلس کوپکو در بیش از 160 کشور جهان نمایندگی فعال و رسمی دارد.

همانطور که گفتیم محصولات این شرکت اولین بار برای تأسیس راه آهن سراسری در سال 1261 خورشیدی به کشور ما وارد شد. در سال 1352 نمایندگی اطلس کوپکو در ایران به طور رسمی تأسیس و افتتاح شد و از آن تاریخ تا به امروز به طور مستمر و مداوم، خدمات و محصولات این برند معتبر در ایران عرضه می‌شود. تقریباً از نیمه دوم سال 1384، نمایندگی شرکت اطلس کوپکو در ایران با توسعه و گسترش فعالیت‌های خود در این زمینه به صورت یک شعبه مستقل، نیازهای مشتریان خود را تأمین و برطرف می‌کند.

نمایندگی شرکت اطلس کوپکو

نمایندگی اصلی کوپکو در ایران همواره محصولات و تجهیزات اورجینال این شرکت را به ایران وارد می‌کند. همچنین شرکت اطلس کوپکو نیاز اغلب صنایع ایران را از قبیل صنایع غذایی، دارویی، نفتی، نساجی و… برآورده می‌سازد. عملکرد اصلی و مهم این شرکت در راستای فروش و خدمات پس از فروش محصولات و تجهیزات صنعتی اطلس کوپکو است. شرکت‌ اطلس کوپکو در ساخت و تولید ابزارهای صنعتی، کمپرسور هوا، سیستم‌ ساخت و مونتاژ تجهیزات، فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت در 4 زمینه مهم از جمله فناوری کمپرسور، فناوری خلأ، فناوری قدرت و فناوری صنعتی فعالیت وسیع و گسترده‌ای در جهان دارد.

فروش و خدمات پس از فروش این شرکت توسط نمایندگی اطلس کوپکو در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد. این شرکت تقریباً در 160 کشور جهان نمایندگی فعال دارد که تحت نظر شعبه مرکزی اداره می‌شود. مسئولیت نمایندگی‌های این شرکت شامل توسعه محصولات خدماتی، فروش و بازیابی برای تولیدات شرکت، پشتیبانی فنی از محصولات و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان است. تقریباً 36 درصد از درآمد نمایندگی‌های رسمی اطلس کوپکو از طریق خدمات پس از فروش آن حاصل می‌شود. برای خرید و تعمیر محصولات این شرکت بهتر است به نمایندگی‌های معتبر آن در کشور مراجعه کنید تا خیال‌تان از بابت کیفیت محصولات و ضمانت آن آسوده گردد.

محصولات شرکت اطلس کوپکو

شرکت معتبر و معروف اطلس کوپکو، در زمینه ساخت و تولید انواع کمپرسورهای هوا، بلوئرها یا دمنده‌ها، پمپ‌های خلأ، توربو اکسپندرها، توربو کمپرسورها، ژنراتورها، فیلترهای هوا، خنک ‌کننده‌ها و انواع مختلف تجهیزات صنعتی فعالیت دارد. دستگاه‌های کمپرسور هوای این شرکت در کشتی‌ها، قطارها و بیمارستان‌ها کاربرد بسیاری دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

محصولات و تجهیزات اطلس کوپکو در فناوری صنعتی اغلب برای صنایع خودروسازی و هوافضا توسعه یافته‌اند، اما در ساخت و نگهداری انواع خودروها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته چیزی که این شرکت را از شرکت‌ها و برندهای هم رده خود در جهان متمایز و متفاوت می‌کند، تنها تولید محصولات باکیفیت در کلاس جهانی نیست. بلکه مهم‌ترین موضوع ارائه کلیه خدمات پس از فروش، پشتیبانی از محصولات و حمایت همه ‌جانبه از مشتریان خود است.

محصولات اطلس کوپکو در ایران

در این قسمت به برخی از محصولات و تولیدات شرکت اطلس کوپکو در ایران اشاره می‌کنیم و با آن‌ها آشنا می‌شویم. در ابتدا بهتر است بدانید که تمام محصولات و تجهیزات این شرکت وارد ایران نمی‌شود و تنها برخی از آن‌ها در کشور موجود هستند. محصولات این شرکت در ایران عبارت‌اند از:

  • کمپرسور هوای فشار قوی و متوسط یکی از محصولات شرکت اطلس کوپکو در ایران است.
  • دستگاه‌های وکیوم و دمنده نیز از دیگر تولیدات موجود این شرکت در ایران هستند.
  • ابزارهای بادی و برقی برای خطوط مونتاژ صنایع از دیگر محصولات اطلس کوپکو در ایران هستند.
  • دستگاه‌های تولید کننده اکسیژن و نیتروژن یکی دیگر از تولیدات پرفروش این شرکت در کشور ما است که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • انواع درایر و فیلترها نیز از محصولاتی هستند که به ایران وارد می‌شوند و در صنایع مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جمع بندی نمایندگی اطلس کوپکو

ما در این مقاله به بررسی نمایندگی اطلس کوپکو در ایران پرداختیم با این شرکت و محصولات آن به طور کامل آشنا شدیم. همانطور که گفتیم شرکت اطلس کوپکو یکی از معروف‌ترین و بهترین شرکت‌ها در میان شرکت‌های صنعتی جهان است. با توجه به شهرت جهانی و کیفیت محصولات این شرکت کمتر کسی است که نام محصولات و تولیدات این برند را در بازار نشنیده و با آن‌ها آشنایی نداشته باشد. اطلس کوپکو، یک شرکت سوئدی است که در سال 1873 در این کشور تأسیس شد. این شرکت هم اکنون در 160 کشور جهان فعالیت دارد و مالک 68 کارخانه تولید محصولات و تجهیزات صنعتی در جهان است.

شعبه اصلی و مرکزی شرکت اطلس کوپکو در شهر استکهلم سوئد قرار دارد. همچنین این شرکت توسط صنعتگر و سیاستمدار معروف سوئدی، ادوارد فرانکل و همکارانش تأسیس و افتتاح گردید. فعالیت‌های شرکت اطلس کوپکو، در ابتدا با ساخت و تولید تجهیزات مربوط به راه آهن آغاز گردید. اما پس از رکود اقتصادی در آن سال‌ها به ساخت و تولید انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی روی آورد. امروزه تجهیزات و تولیدات این شرکت یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در این زمینه هستند. از تولیدات این شرکت در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، فلزی، نفتی و… استفاده می‌شود.

در ادامه به معرفی نمایندگی های اطلس کوپکو که در همسایگی ایران هستند را معرفی می کنیم. اطلاعات این نمایندگی ها از سایت رسمی اطلس کوپکو استخراج شده است.

نمایندگی اطلس کوپکو در امارات و در شهر دبی :

نمایندگی اطلس کوپکو در دبی

نمایندگی اطلس کوپکو در کشور عراق و در شهر اربیل

نمایندگی اطلس کوپکو در عراق

نمایندگی اطلس کوپکو در پاکستان و در شهر لاهور

نمایندگی اطلس کوپکو در پاکستان

نمایندگی اطلس کوپکو در بحرین

نمایندگی اطلس کوپکو در بحرین

در صورت خرابی کمپرسورهای اطلس کوپکو چه کاری باید انجام بدهیم؟

حالا که شرکت اطلس کوپکو نمایندگی فعالی در ایران ندارد اگر کمپرسور هوا دچار ایراد شد باید چه کار کنیم؟ این سوال بسیاری از افرادی است که می خواهند یک دستگاه کمپرسور هوا اطلس کوپکو را خریداری کنند.

درسته که شرکت اطلس کوپکو نماینده رسمی در ایران ندارد. اما این جای نگرانی نیست. و باید بدانید که هیچ یک از سازندگان بزرگ کمپرسور هوا مانند اینگرسولرند و سولییر هم در ایران نمایندگی ندارند. ما مکانیک های بسیار ماهر و کار کشته ای را در ایران داریم که می توانند تمام ایرادات کمپرسورهای اطلس کوپکو را چه از لحاظ موتوری و چه از لحاظ کامپیوتری برطرف نمایند.

کمپرسورهای اطلس کوپکو دست دوم ارزش خرید دارند؟

به نظر شما حالا که اطلس کوپکو نمایندگی در ایران ندارد، کمپرسورهای دست دوم اطلس کوپکو ارزش خرید در ایران را دارند؟

در جواب به این سوال باید گفت همانطور که می دانید یک جنس کارکرده از یک شرکت معتبر گاها از یک جنس نو از یک شرکت بی کیفیت بهتر است. شاید برای تک تک ما اتفاق افتاده باشد که خرید یک جنس اروپایی یا امریکایی دست دوم را به خرید یک جنس نو ساخت کشور چین ترجیح بدهیم.

ما در مجموعه کمپرسور رهنما جهت فروش کمپرسور دیزلی اطلس کوپکو و فروش کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو می توانیم به شما مشاوره بدهیم.

 

 

آپدیت مقاله در تاریخ 1401/6/8

شرکت نوین هوا در سایت خود تصویری از مجوز رسمی شرکت اطلس کوپکو به این شرکت را قرار داده است. بازدید کنندگان محترم می توانند با مراجعه به سایت این شرکت از صحت و سقم این مجوز اطلاع پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای شما : دانلود رایگان چک لیست انتخاب کمپرسور هوا
ایمیل خود را وارد کرده و سپس دانلود کنید.
دانلود
close-image