بررسی کمپرسور هوا دیزلی اینگرسولرند ۱۲/۲۳۵

بررسی کمپرسور هوا اینگرسولرند ۱۲


بررسی کمپرسور هوا دیزلی اینگرسولرند مدل ۱۲/۲۳۵ از صفر تا صد

اگر تصمیم به خرید کمپرسور هوا اینگرسولرند 12/235 را دارید و یا این کمپرسور را در اختیار دارید و نیاز به اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می‌کنم تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

مشخصات کلی کمپرسور اینگرسولرند ۱۲/۲۳۵

این کمپرسور باد دارای ظرفیت تولید ۸۲۵ فوت مکعب در دقیقه ( 825cfm ) یا ۲۳/۵ متر مکعب در دقیقه می‌باشد. فشار خروجی نرمال آن ۱۲ بار یا ۱۷۵psi است.و فشار خروجی ماکزیمم آن تا ۱۳/۸بار یا ۲۰۰psi می‌باشد. البته توسط ریگلاتور بادی که درآن تعبیه شده قابلیت تنظیم فشار خروجی از ۸ تا ۱۳ بار مهیا می‌باشد.  موتور دیزلی این کمپرسور کاترپیلار شش سیلند مدل ۳۳۰۶ است که توان آن ۲۲۴ کیلووات یا ۳۰۰ اسب بخار است. سوخت این کمپرسور گازوییل و ظرفیت باک آن ۵۵۰ لیتر می‌باشد.ایم کمپرسور از نوع پرتابل است و چهار چرخ و یک مالبند هم برای جابه‌جایی دارد. ابعاد این کمپرسور به این شرح می‌باشد : طول : ۴۰۰۰cm / عرض : ۲۰۰۰cm / ارتفاع : 2020cm

دبی خروجی ۲۳.۵متر مکعب در دقیقه ( 825 cfm )
فشار خروجی نرمال ۱۲ بار ( 175psi )
فشار خروجی ماکزیمم ۱۳ بار (  200psi )
نوع موتور دیزلی کاترپیلار شش سیلندر
مدل موتور دیزلی caterpillar 3306
قدرت موتور 224KW ( 300HP )
نوع سوخت گازوییل
ظرفیت باک ۵۵۰ لیتر
طول ۴۰۰ سانتیمتر
عرض ۲۰۰ سانتیمتر
ارتفاع ۲۲۰ سانتیمتر

جهت دریافت قیمت کمپرسور دیزلی دست دوم با ما تماس بگیرید.

مشخصات واحد هواساز کمپرسور هوا اینگرسولرند ۱۲/۲۳۵

واحد هواساز این کمپرسور از نوع اسکرو و اویل اینجکت می‌باشد. واحد هواساز این کمپرسور توسط روغن هیدرولیک خنک می‌شود.ظرفیت تانک این کمپرسور برای روغن هیدرولیک حدود ۸۰ لیتر است.روغن هیدرولیک در داخل واحد هواساز وظیفه روغن کاری و خنک کردن را برعهده دارد. این روغن سپس به رادیاتور روغن که در پشت کمپرسور واقع است هدایت می‌شود و در آنجا خنک می‌شوذ و دوباره به واحد هواساز برمی‌گردد. در انتها روغن هیدرولیک در هنگاه خروج باد از کمپرسور توسط فیلتر سپراتور که در تانک واقع است جدا می‌شود. این کمپرسور دو عدد فیلتر هیدرولیک هم دارد که وظیفه تسویه کردن روغن هیدرولیک را دارند.

مشخصات تابلو کمپرسور هوا اینگرسولرند مدل ۱۲/۲۳۵

بر روی تابلو این کمپرسور اینگرسولرند چندین آمپر و چراغ وجود دارد که به توضیح آنها می‌پردازیم.

آمپر فشار خروجی باد که نشانگر میزان فشار تولیدی کمپرسور هوا می‌باشد. این آمپر بزرگترین آمپر روی تابلو است. اعدادی که روی این آمپر نشان می‌دهد بر اساس بار و PSI  می‌باشد.آمپر بعدی آمپر دور موتور می‌باشد که دور موتور دستگاه را نشان می‌دهد. دور موتور در حالت عادی روی ۱۲۰۰ و در حداکثر خود روی ۱۸۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.آمپر بعدی آمپر ولتاژ باتری است که اعداد روی آن بین ۱۸ تا ۳۲ است.در حالت عادی که دینام کار می‌کند و باتری‌ها را شارژ می‌کند باید تقریبا روی ۲۶ باشد. اگر این آمپر پایین‌تر از ۲۴ یا بالتر از ۲۸ باشد یعنی دینام کمپرسور هوا خراب است و درست شارژ نمی‌کند. در این صورت باید دینام را پیش یک سرویس کار ببریم تا آفتامات آن را تعویض کند.آمپر بعدی آمپر باک کمپرسور است که میزان گازوییل موجود در باک را به ما نشان می‌دهد.آمپر ساعت هم بعد از هر بار استارت خوردن کمپرسور و روشن شدن به کار می‌افتد و میزان کارکرد کمپرسور را نشان می‌دهد.۳ امپر دیگر هم که یک ناحیه سبز و یک ناحیه قرمز دارند مربوط به میزان حرارت آب و میزان حرارت روغن هیدرولیک و فشار روغن موتور دیزلی می باشند.سه چراغ هم روی تابلو وجود دارد. یک چراغ مربوط به سطح آب کمپرسور است که اگر سطح آب از یک میزانی پایین‌تر باشد آن چراغ روشن می‌ماند و دستگاه استارت نمی‌خورد. یک چراغ هم مربوط به شارژ دینام است که در صورت خراب شدن دینام آن چراغ روشن می‌ماند و یک چراغ هم مربوط به سطح سوخت دستگاه است.

کمپرسور اینگرسولرند

خشک کردن هوا توسط رادیاتور و فیلتر آبگیر

در کمپرسور هوا اینگرسولرند ۱۲/۲۳۵ یک رادیاتور خنک کن و فیلتر آبگیر هم وجود دارد. هوا خروجی بعد از گذشتن از یک رادیاتور خنک می‌شود و مقداری از رطوبت داخل آن گرفته می‌شود و سپس وارد یک فیلتر آبگیر می‌شود و هوای تقریبا خشک از کمپرسور هوا خارج می‌شود. این عملکرد برای پروژه‌هایی که نیاز به هوای خشک و بدن آب دارند بسیار مزیت خوبی است.

کمپرسور اینگرسولرند ۱۲/۲۳۵

جهت اجاره یا فروش کمپرسور روی بخش مورد نظر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای شما : دانلود رایگان چک لیست انتخاب کمپرسور هوا
ایمیل خود را وارد کرده و سپس دانلود کنید.
دانلود
close-image