علت آب دادن پمپ باد

وجود آب در هوای خروجی کمپرسور باد دیزلی

مشاوره رایگان و ارسال پیش فاکتور

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت اجاره کمپرسور یا فروش کمپرسور با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۴۰۹۴۰۱۶

اگر از یک پمپ باد در کار خود استفاده می کنید، حتما براتون سوال شده که علت آب دادن پمپ باد چیه؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که حتما در کار با کمپرسور هوا برمی‌خوریم وجود آب در هوای خروجی از پمپ باد می‌باشد . در یکی از تجربیاتی که دارم فردی در تعطیلات نوروز برای تمیزکاری دستگاه‌های چاپخانه به اجاره کمپرسور هوا نیاز داشت تا به وسیله فشار هوا و سیستم آیس‌بلاست که با یخ خشک برای تمیز کاری استفاده می‌شود دستگاه‌های چاپخانه را تمیز و سرویس کنند اما چون در یک روز بارانی شروع به کار کردند به مشکلی که برخوردند این بود که به علت وجود آب زیاد در هوای خروجی از پمپ باد و کارکرد دستگاه آنها با یخ خشک تمام شلنگ‌های آنها یخ زد و عملا نتوانستند کاری از پیش ببرند.
درصدی از هوای موجود در اطراف ما همیشه دارای بخار آب می باشد . این بخار آب در هنگام مکش هوا توسط پمپ باد وارد سیستم هوای فشرده می شود و اگر خشک بودن هوای خروجی برای ما بسیار حساس است وجود این مقدار آب ممکن است صدمات قابل توجه ای به سیستم‌های ما وارد کند . هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری ، کاهش طول عمر و کارایی ابزار ، پایین آمدن راندمان در زمانی که برای مواردی مانند پاشش رنگ از هوای فشرده استفاده می کنیم ، زنگ زدگی سیستم لوله کشی و.. از جمله مشکلاتی است که وجود رطوبت در هوای فشرده به وجود می اورد .

اما راهکار چیست ؟
آب را می توان با استفاده از لوازم متعددی مانند : خشک کن های تبریدی و خشک کن‌های جذبی یا تله آبگیر و فیلتراسیون مناسب از هوای فشرده جدا کرد.
میزان وجود آب در هوای خروجی از کمپرسور دیزلی بسیار زیاد به منطقه‌ای بستگی دارد که کمپرسور مشغول کار است . اگر منطقه‌ای خشک باشیم میزان رطوبت بسیار پایین است و به طبع آن آب موجود در هوای پمپ باد هم بسیار ناچیز است اما اگر در مناطق آب و هوایی معتدل یا استوایی مشغول به کار هستیم آب خروجی از پمپ باد بسیار قابل توجه است .
برای مثال یک پمپ باد با توان 100کیلووات که هوای 20 درجه را با رطوبت نسبی 60 درصد مکش می‌کند طی 8 ساعت کار تقریبا 85 لیتر آب تولید می کند .در نتیجه مقدار آبی که باید جدا شود بستگی به منطقه کارکرد پمپ باد بستگی دارد . این اطلاعات تعیین می کند که استفاده از چه خنک کننده و خشک‌کنی برای کارمان مناسب‌تر است .

نویسنده : مهرداد رهنما

جهت اجاره یا فروش کمپرسور روی بخش مورد نظر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای شما : دانلود رایگان چک لیست انتخاب کمپرسور هوا
ایمیل خود را وارد کرده و سپس دانلود کنید.
دانلود
close-image