۸ روش برای روشن کردن کمپرسور هوا در دمای زیر صفر

کمپرسور دیزلی

مسئله‌ای که بسیاری از دارندگان کمپرسور هوا دیزلی در فصول سرد سال با آن مواجه هستند بد روشن شدن یا اصلا روشن نشدن کمپرسور است.

پروژه‌هایی که در بعضی از مناطق کوهستانی هستند حتی به علت بیش از حد سرد بودن هوا، گازوییل هم یخ می زند و کار روشن کردن کمپرسور بسیار سخت می‌شود .

در این مقاله ۸ روشی را که در پروژه‌های خودمان و در چنین موقعیت هایی بکار می‌گیریم را بیان می‌کنم تا با استفاده از این روش ها بتوانید در سردترین مناطق هم دستگاه کمپرسور را به راحتی روشن کنید و کار پروژه را ادامه دهید .

 

راه حل اول :

گاهی اوقات ممکن است به علت سرد بودن هوا گازوییل یخ بزند و حالت ژلاتینی پیدا کند در اینصورت بهتر است که فیلتر های گازوییل کمپرسور هوا را باز کنید و چند لیتر گازوییل روی حرارت گرم کنید و داخل فیلترهای کمپرسور بریزید و سپس استارت بزنید . گازوییل گرم به روشن شدن بهتر کمپرسور کمک زیادی می‌کند.

 

جهت اجاره یا فروش کمپرسور روی بخش مورد نظر کلیک کنید.

 

راه حل دوم :

مسیرهایی گازوییل کمپرسور دیزلی را از باک تا سر سوزن‌ها چک کنید و با یک مشعل مسیر گازوییل را گرم کنید تا سوخت براحتی از باک تا سوزن‌ها منتقل شود . این کار باعث می‌شود گازوییل به راحتی جریان پیدا کند و گازوییل گرم باعث راحت روشن شدن موتور کمپرسور می‌شود .

 

راه حل سوم :

از یک هیتر برقی استفاده کنید . درهای کمپرسور هوا را ببندید و یک هیتر برقی داخل دستگاه و زیر کارتر موتور قرار دهید تا روغن گرم شود و در هنگام استارت زدن کمپرسور، روغن براحتی گردش پیدا کند.

 

راه حل چهارم :

از اسپری اتر استفاده کنید . اتر یک اسپری است که باعت احتراق سریع‌تر موتور می شود و کمپرسور راح‌تر دور می‌گیرد .فیلتر هواکش موتور کمپرسور را در بیاورید و به کمک یک نفر دیگر زمانی که کمپرسور را استارت می زنید چند پاف از اتر هم داخل ورودی هوا موتور اسپری کنید. فقط دقت کنید که زیاد از اتر استفاده نکنید . نهایت 2 یا 3 بار اسپری در زمان استارت زدن کمپرسور استفاده شود. چون اسپری زیاد باعث آسیب زدن به موتور دستگاه می‌شود.

 

راه حل پنجم :

20 لیتر گازوییل را در یک ظرف فلزی روی حرارت گرم کنید و شیلنگ‌های مکش و برگشت گازوییل را باز کنید و داخل 20 لیتری بگذارید تا کمپرسور از گازوییل گرم استفاده کند . این کار باعث استارت بهتر کمپرسور می شود .

 

راه حل ششم :

زمانی که هوا بسیار سرد است در پایان کار و نیم ساعت قبل از اینکه کمپرسور را خاموش کنید حدود 4 لیتر الکل داخل باک گازوییل بریزید تا از یخ زدن گازوییل جلوگیری کند . البته به جای الکل از محلول های ضد یخ گازوییل هم می توانید استفاده کنید. از یک هیتر هم استفاده کنید که در تمام طول شب در داخل کمپرسور هوا روشن باشد تا در ابتدای روز به راحتی کمپرسور روشن شود .

 

راه حل هفتم :

زمانی که هوا خیلی سرد است، ممکن است باتری‌ها هم ضعیف شده باشند و توان کافی برای استارت زدن کمپرسور را نداشته باشند . در چنین مواقعی می توانید از یک باتری کمکی استفاده کنید و اگر هم باتری کمکی نداشتید از چند لیتر آب داغ استفاده کنید و روی باتری‌ها بریزید تا گرم شود و کمپرسور هوا به راحتی روشن شود . از محکم بودن بست باتری‌ها هم اطمینان حاصل کنید .

 

راه حل هشتم :

یک صحفحه فلزی ضخیم بردارید و ورودی هوا به انلودر را ببندید. در اینصورت موتور کمپرسور توان کمتری استفاده می‌کند تا دور بگیرد و روشن شود. بعد از روشن شدن بلافاصله صفحه فلزی را بردارید . انجام دادن این کار نیاز به دقت زیادی دارد . حتما از یک فرد ماهر کمک بگیرید .

 

گاهی مواقع فقط با انجام یک راه حل نمی‌توان دستگاه را روشن کرد و باید از چند راه حل گفته شده استفاده کنید و امتحان کنید . فقط یادتان باشد که در چنین مواقعی زیاد به دستگاه استارت نزنید چون توان باتری‌ها گرفته می شود . می توانید چند راه‌حل گفته شده را انجام بدهید و بعد استارت بزنید .

 

نویسنده مقاله : مهرداد رهنما

مشاوره رایگان و ارسال پیش فاکتور

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت اجاره کمپرسور یا فروش کمپرسور با شماره زیر تماس بگیرید.

۰۹۱۲۴۰۹۴۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه برای شما : دانلود رایگان چک لیست انتخاب کمپرسور هوا
ایمیل خود را وارد کرده و سپس دانلود کنید.
دانلود
close-image